Запис Детальніше

Державне регулювання локальних ринків сільськогосподарської продукції: доцільність непрямих заходів

Institutional Repository of Zhytomyr National Agroecological Universit

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Державне регулювання локальних ринків сільськогосподарської продукції: доцільність непрямих заходів
 
Creator Прудніков, Ю. В.
Прудников, Ю. В.
Prudnikov, Yu.
 
Subject державне регулювання
локальні ринки
сільськогосподарська продукція
сільськогосподарський товаровиробник
сільськогосподарська кооперація
государственное регулирование
локальные рынки
сельскохозяйственная продукция
сельскохозяйственный товаропроизводитель
сельскохозяйственная кооперация
state regulation
local markets
agricultural products
agricultural producer
agricultural cooperation
 
Description Окреслено основні передумови налагодження ефективного руху сільськогосподарської продукції, що є одним із завдань вітчизняної державної аграрної політики. Охарактеризовано переваги та недоліки різних моделей організації руху сільськогосподарської продукції, зокрема кооперативної. Теоретично доведено, що кооперація виробників сільськогосподарської продукції з метою оптимізації її реалізації має суттєву перевагу над споживчою кооперацією з точки зору формування зворотних зв’язків між продавцем продукції – суб’єктом локального ринку – та її виробником. Обґрунтовано доцільність застосування непрямих заходів державного регулювання локальних ринків сільськогосподарської продукції, зокрема інвестиційного податкового кредиту та відшкодування частини відсоткової ставки за кредитами, що використовуються для розвитку сфери реалізації сільськогосподарської продукції. На основі порівняння динаміки обсягів реалізації продукції сільськогосподарськими підприємствами та господарствами населення з динамікою кількості спеціалізованих ринків та кількості торгових місць, встановлено позитивну кореляцію між обсягами реалізації картоплі та яєць господарствами населення (в натуральному вимірі) та кількістю торгових місць на ринках для продажу сільськогосподарської продукції. Здійснено прогнозування відповідних обсягів реалізації продукції за умови розширення ринкової інфраструктури.
В статье обозначены основные предпосылки налаживания эффективного движения сельскохозяйственной продукции, что является одной из задач отечественной государственной аграрной политики. Охарактеризованы преимущества и недостатки различных моделей организации движения сельскохозяйственной продукции, в т. ч. кооперативной. Теоретически доказано, что кооперация производителей сельскохозяйственной продукции с целью оптимизации ее реализации имеет существенное преимущество над потребительской кооперацией с точки зрения формирования обратных связей между продавцом продукции – субъектом локального рынка – и ее производителем. Обоснована целесообразность применения косвенных мер государственного регулирования локальных рынков сельскохозяйственной продукции, в частности инвестиционного налогового кредита и возмещения части процентной ставки по кредитам, используемым для развития сферы реализации сельскохозяйственной продукции. На основе сравнения динамики объемов реализации продукции сельскохозяйственными предприятиями и хозяйствами населения с динамикой количества специализированных рынков и количества торговых мест, установлено положительную корреляцию между объемами реализации картофеля и яиц хозяйствами населения (в натуральном измерении) и количеством торговых мест на рынках для продажи сельскохозяйственной продукции. Осуществлено прогнозирование соответствующих объемов реализации продукции при условии расширения рыночной инфраструктуры.
The article presents the main prerequisites for the effective movement of agricultural products, which is one of the tasks of the national state agrarian policy. The advantages and disadvantages of different models of organization of agricultural products movement, including cooperative were described. It was theoretically proved that cooperation of agricultural producers to optimize sales of products has a significant advantage over the consumer cooperation from the point of view of the formation of feedback between the seller of products – the subject of local market and its manufacturer. The expediency of application of indirect measures of state regulation of local markets of agricultural products was grounded, including the investment tax credit and reimbursement of interest on loans used for the development of marketing of agricultural products. Based on the comparison of dynamics of sales of products of agricultural enterprises and households to the number of specialized markets and the number of trading places, it was found a positive correlation between the sales of potatoes and eggs by households (in real terms) and the number of trading places in the markets for sale of agricultural products. Forecasting of appropriate volumes of marketing of products through development of market infrastructure was carried out.
 
Date 2017-05-03T07:25:09Z
2017-05-03T07:25:09Z
2016
 
Type Article
 
Identifier Прудніков Ю. В. Державне регулювання локальних ринків сільськогосподарської продукції: доцільність непрямих заходів / Ю. В. Прудніков // Вісник ЖНАЕУ. – 2016. – № 2 (57), т. 2. – С. 71–79.
2518-7279
http://ir.znau.edu.ua/handle/123456789/7698
 
Language uk
 
Publisher Житомирський національний агроекологічний університет