Marketing as a tool for social and economic rural areas development
Institutional Repository of Zhytomyr National Agroecological Universit
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Marketing as a tool for social and economic rural areas development
|
|
Creator |
Tarasovych, L.
Tamuliene, V. Тарасович, Л. В. Тамулін, В. Тамулин, В. |
|
Subject |
rural areas
rural economy marketing development of rural areas and economy сільські території сільська економіка маркетинг розвиток сілських територій та економіки сельские территории сельская экономика развитие сельских территорий и экономики |
|
Description |
Seeking for the quality of life, attraction of investors, maintenance of existent residents, attraction of new residents or visitors, a great responsibility falls on public organizations in the certain territory, which have interest in the boosting of the territorial attraction and solving the issues of social and economic growth and this is specifically significant in rural areas. The problem of the scientific article – how to increase/boost local social and economic attractiveness in a rural area, following the toolsments, applied in marketing. The purpose of this article – to create a theoretical model for the social and economic rural areas development. The article provides conceptual understanding, substantiated by critical theoretical review. The main result of this article is formatted theoretical model of social and economic growth of rural areas.
З метою досягнення якості життя, залучення інвесторів, підтримки існуючого населення, залучення нових мешканців або громадськості, велика відповідальність лягає на громадські організації на певній території, які зацікавлені у підвищенні територіальної приналежності та вирішенні проблеми соціального та економічного зростання, що особливо важливо в сільській місцевості. Проблема наукової статті – як підвищити/збільшити місцеву соціальну та економічну привабливість в сільській місцевості, дотримуючись інструментів, що застосовуються в маркетингу. Мета цієї статті – створити теоретичну модель соціально-економічного розвитку сільських територій. У статті запропоновано концептуальне розуміння, обґрунтоване критичним теоретичним оглядом. Основним результатом цієї статті є розроблена теоретична модель розвитку соціального та економічного зростання сільських районів. В целях обеспечения качества жизни, привлечения инвесторов, поддержки существующего населения, привлечения новых жителей или общественности, большая ответственность ложится на общественные организации на определенной территории, которые заинтересованы в повышении территориальной принадлежности и решении проблемы социального и экономического роста, что особенно важно в сельской местности. Проблема научной статьи – как повысить/увеличить местную социальную и экономическую привлекательность в сельской местности, следуя инструментам, которые применяют в маркетинге. Цель этой статьи – создать теоретическую модель социально-экономического развития сельских территорий. В статье предложено концептуальное понимание, обоснованное критическим теоретическим обзором. Основным результатом этой статьи является разработанная теоретическая модель развития социального и экономического роста сельских районов. |
|
Date |
2018-03-14T09:09:02Z
2018-03-14T09:09:02Z 2017 |
|
Type |
Article
|
|
Identifier |
Tarasovych L. Marketing as a tool for social and economic rural areas development / L. Tarasovych, V. Tamuliene // Management theory and studies for rural business and infrastructure development. – 2017. – Vol. 39, № 4. – P. 524–536.
2345-0355 http://ir.znau.edu.ua/handle/123456789/8632 |
|
Language |
en
|
|
Publisher |
Aleksandras Stulginskis university; Lithuanian institute of agrarian economic
|
|