Запис Детальніше

Marketing as an enterpreneurship philosophy and a component of inclusive development of rural areas

Institutional Repository of Zhytomyr National Agroecological Universit

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Marketing as an enterpreneurship philosophy and a component of inclusive development of rural areas
 
Creator Tarasovych, L.
Тарасович, Л. В.
 
Subject marketing
entrepreneurship
rural areas
rural economy
inclusive development
маркетинг
підприємництво
сільські території
сільська економіка
інклюзивний розвиток
предпринимательство
сельские территории
сельская экономика
инклюзивное развитие
 
Description The article is devoted to investigating the theoretical foundations of marketing as an entrepreneurship philosophy and a component of inclusive development of rural areas. It is substantiated that marketing is a modern management tool aimed at maintaining and improving the efficiency of using human and natural-resources potential of rural areas. The place of marketing and its key tasks in forming modern model of inclusive development of rural areas are defined.
Стаття присвячена дослідженню теоретичних основ маркетингу як філософії підприємництва та складової інклюзивного розвитку сільських територій. Обґрунтовано, що маркетинг є сучасним управлінським інструментом, спрямованим на збереження та підвищення ефективності використання людського та природно-ресурсного потенціалу села. Визначено місце маркетингу та його ключові задачі у формуванні сучасної моделі інклюзивного розвитку сільських територій.
Статья посвящена исследованию теоретических основ маркетинга как философии предпринимательства и составляющей инклюзивного развития сельских территорий. Обосновано, что маркетинг является современным управленческим инструментом, направленным на сохранение и повышение эффективности использования человеческого и природно-ресурсного потенциала села. Определено место маркетинга и его ключевые задачи в формировании современной модели инклюзивного развития сельских территорий.
 
Date 2018-03-06T14:59:02Z
2018-03-06T14:59:02Z
2017
 
Type Article
 
Identifier Tarasovych L. Marketing as an enterpreneurship philosophy and a component of inclusive development of rural areas / L. Tarasovych // PROGRESS. – 2017. – № 7–8. – P. 47–50.
1512-0422
http://ir.znau.edu.ua/handle/123456789/8620
 
Language en
 
Publisher International academy of social-economic sciences