Рівні сформованості показників особистісно-рефлексивного критерію професійно-педагогічної компетентності магістранта аграрної спеціальності
Institutional Repository of Zhytomyr National Agroecological Universit
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Рівні сформованості показників особистісно-рефлексивного критерію професійно-педагогічної компетентності магістранта аграрної спеціальності
|
|
Creator |
Бурмакіна, Н. С.
Бурмакина, Н. С. Burmakina, N. |
|
Subject |
професійно-педагогічна компетентність
показник рівень магістрант аграрна спеціальність профессионально-педагогическая компетентность показатель уровень магистрант аграрная специальность professional and pedagogical competence indicator level student of master degree course agrarian speciality |
|
Description |
На основі теоретичного аналізу педагогічної літератури простежено зв’язок між компонентами професійно-педагогічної компетентності викладача аграрних спеціальностей ВНЗ і компонентами професійно-педагогічної компетентності магістранта аграрного фаху. Запропоновано основні критерії та їхні показники для оцінювання професійно-педагогічної компетентності магістранта-аграрія. Розглянуто характеристики рівнів мотиваційного, індивідуально-психологічного, загальнокультурного показника та показника самодіагностики особистісно-рефлексивного критерію.
На основании теоретического анализа педагогической литературы прослежена связь между компонентами профессионально-педагогической компетентности преподавателя аграрных специальностей вуза и компонентами профессионально-педагогической компетентности магистранта аграрной специальности. Предложены основные критерии и их показатели для оценки профессионально-педагогической компетентности магистранта-агрария. Рассмотрены характеристики уровней мотивационного, индивидуально-психологического, общекультурного показателя и показателя самодиагностики личностно-рефлексивного критерия. In order to obtain the necessary criteria and indicators the concept «professional pedagogical competence of a teacher of higher education of agrarian specialities» has been determined on the basis of theoretical analysis of pedagogical literature. The connection between the components of professional pedagogical competence of a teacher of higher education of agrarian speciality and the components of professional pedagogical competence of a student of master degree course of agrarian speciality has been considered. The author determines three main criteria and their indicators for professional pedagogical competence assessment of a student of master degree course of agrarian speciality. The paper focuses on the personal and reflexive criterion of professional pedagogical competence of a student of master degree course of agrarian speciality. The author considers its indicators: in particular, motivational, personal psychological, general cultural indicators and the indicator of self-diagnostics. The author determines three main levels (low, medium and high) for indicators assessment of personal and reflexive criterion. The main characteristics of the given indicators have been investigated. |
|
Date |
2018-12-10T12:23:42Z
2018-12-10T12:23:42Z 2016 |
|
Type |
Article
|
|
Identifier |
Бурмакіна Н. С. Рівні сформованості показників особистісно-рефлексивного критерію професійно-педагогічної компетентності магістранта аграрної спеціальності / Н. С. Бурмакіна // Зб. наук. пр. Пед. науки / Херсонський держ. ун-т. – 2016. – Вип. LXX, т. 2. – С. 17–22.
2413-1865 http://ir.znau.edu.ua/handle/123456789/9420 |
|
Language |
uk
|
|
Publisher |
Херсонський державний університет; Гельветика
|
|