Запис Детальніше

Рівні сформованості показників особистісно-рефлексивного критерію професійно-педагогічної компетентності магістранта аграрної спеціальності

Institutional Repository of Zhytomyr National Agroecological Universit

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Рівні сформованості показників особистісно-рефлексивного критерію професійно-педагогічної компетентності магістранта аграрної спеціальності
 
Creator Бурмакіна, Н. С.
Бурмакина, Н. С.
Burmakina, N.
 
Subject професійно-педагогічна компетентність
показник
рівень
магістрант
аграрна спеціальність
профессионально-педагогическая компетентность
показатель
уровень
магистрант
аграрная специальность
professional and pedagogical competence
indicator
level
student of master degree course
agrarian speciality
 
Description На основі теоретичного аналізу педагогічної літератури простежено зв’язок між компонентами професійно-педагогічної компетентності викладача аграрних спеціальностей ВНЗ і компонентами професійно-педагогічної компетентності магістранта аграрного фаху. Запропоновано основні критерії та їхні показники для оцінювання професійно-педагогічної компетентності магістранта-аграрія. Розглянуто характеристики рівнів мотиваційного, індивідуально-психологічного, загальнокультурного показника та показника самодіагностики особистісно-рефлексивного критерію.
На основании теоретического анализа педагогической литературы прослежена связь между компонентами профессионально-педагогической компетентности преподавателя аграрных специальностей вуза и компонентами профессионально-педагогической компетентности магистранта аграрной специальности. Предложены основные критерии и их показатели для оценки профессионально-педагогической компетентности магистранта-агрария. Рассмотрены характеристики уровней мотивационного, индивидуально-психологического, общекультурного показателя и показателя самодиагностики личностно-рефлексивного критерия.
In order to obtain the necessary criteria and indicators the concept «professional pedagogical competence of a teacher of higher education of agrarian specialities» has been determined on the basis of theoretical analysis of pedagogical literature. The connection between the components of professional pedagogical competence of a teacher of higher education of agrarian speciality and the components of professional pedagogical competence of a student of master degree course of agrarian speciality has been considered. The author determines three main criteria and their indicators for professional pedagogical competence assessment of a student of master degree course of agrarian speciality. The paper focuses on the personal and reflexive criterion of professional pedagogical competence of a student of master degree course of agrarian speciality. The author considers its indicators: in particular, motivational, personal psychological, general cultural indicators and the indicator of self-diagnostics. The author determines three main levels (low, medium and high) for indicators assessment of personal and reflexive criterion. The main characteristics of the given indicators have been investigated.
 
Date 2018-12-10T12:23:42Z
2018-12-10T12:23:42Z
2016
 
Type Article
 
Identifier Бурмакіна Н. С. Рівні сформованості показників особистісно-рефлексивного критерію професійно-педагогічної компетентності магістранта аграрної спеціальності / Н. С. Бурмакіна // Зб. наук. пр. Пед. науки / Херсонський держ. ун-т. – 2016. – Вип. LXX, т. 2. – С. 17–22.
2413-1865
http://ir.znau.edu.ua/handle/123456789/9420
 
Language uk
 
Publisher Херсонський державний університет; Гельветика