Модель формування професійно-педагогічної компетентності магістрантів аграрних спеціальностей
Institutional Repository of Zhytomyr National Agroecological Universit
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Модель формування професійно-педагогічної компетентності магістрантів аграрних спеціальностей
|
|
Creator |
Бурмакіна, Н. С.
Бурмакина, Н. С. Burmakina, N. |
|
Subject |
формування
модель професійно-педагогічна компетентність магістрант аграрна спеціальність формирование профессионально-педагогическая компетентность магистрант аграрная специальность formation model professional and pedagogical competence student of master degree course agrarian speciality |
|
Description |
Потреба суспільства у висококваліфікованих працівниках аграрної галузі зумовила новий підхід до підготовки викладачів аграрних ВНЗ. У цьому контексті особливого значення набуває формування професійно-педагогічної компетентності магістрантів аграрного фаху. На основі теоретичного аналізу педагогічної літератури запропоновано основні блоки моделі формування професійно-педагогічної компетентності магістрантів аграрних спеціальностей. Визначено складники даної моделі, взаємозв’язки між ними.
Потребность общества в квалифицированных работниках аграрной отрасли обусловила новый подход к подготовке преподавателей аграрных вузов. В этом контексте особое значение приобретает формирование профессионально-педагогической компетентности магистрантов аграрной специальности. На основании теоретического анализа педагогической литературы предложены основные блоки модели формирования профессионально-педагогической компетентности магистрантов аграрных специальностей. Определены составляющие данной модели, взаимосвязь между ними. The need of society in highly skilled workers of agrarian sector determines new requirements for the teacher of higher education of agrarian speciality. In this context the formation of professional and pedagogical competence of students of master degree course has special significance. The paper focuses on the components of the model of professional and pedagogical competence for students of master degree course of agrarian specialities. The model has been determined on the basis of theoretical analysis of pedagogical literature. The author analyses three main components: in particular, action-oriented, content-oriented, diagnostic results components. The characteristics of the given components have been investigated. The action-oriented component is determined by social need; the content-oriented component includes scientific approaches, principles, pedagogical conditions, forms, methods of work, stages of competence formation, subjects and types of students’ activity; diagnostic results component contains criteria, indicators and levels for assessment of professional and pedagogical competence for students of master degree course of agrarian specialities. The connection between the components has been considered. |
|
Date |
2018-12-10T12:41:08Z
2018-12-10T12:41:08Z 2016 |
|
Type |
Article
|
|
Identifier |
Бурмакіна Н. С. Модель формування професійно-педагогічної компетентності магістрантів аграрних спеціальностей / Н. С. Бурмакіна // Зб. наук. пр. Пед. науки / Херсонський держ. ун-т. – 2016. – Вип. LXXІV, т. 1. – С. 160–165.
2413-1865 http://ir.znau.edu.ua/handle/123456789/9421 |
|
Language |
uk
|
|
Publisher |
Херсонський державний університет; Гельветика
|
|