Засади підвищення мотивації до професійної діяльності майбутніх юристів за допомогою курсу іноземної мови
Institutional Repository of Zhytomyr National Agroecological Universit
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Засади підвищення мотивації до професійної діяльності майбутніх юристів за допомогою курсу іноземної мови
|
|
Creator |
Свисюк, O. В.
Лихошвед, Н. В. Свисюк, Е. В. Svysiuk, O. Lykhoshved, N. |
|
Subject |
мотивація до професійної діяльності
професійна підготовка юристів актуалізація мотивів потреби англійська мова професійного вжитку мотивация к профессиональной деятельности профессиональная подготовка юристов актуализация мотивов потребности английский язык профессионального общения professional motivation professional training of lawyers motivation for studies needs English for professional purposes |
|
Description |
У статті розглянуто шляхи підвищення мотивації студентів юридичних спеціальностей до майбутньої професійної діяльності шляхом адаптації змісту курсу іноземної мови, зокрема, впровадження текстового матеріалу у форматі тестів, спрямованих на актуалізацію системи потреб студентів, на яких ґрунтуються мотиви до професійної діяльності. На підставі вивчення навчально-професійних та соціально-професійних мотивів уточнено завдання для адаптації курсу іноземної мови професійного вжитку та наведено приклади відповідних навчальних завдань.
В статье рассмотрены пути повышения мотивации студентов юридических специальностей к будущей профессиональной деятельности посредством адаптации содержания курса иностранного языка, в частности, внедрения текстового материала в формате тестов, направленных на актуализацию системы потребностей студентов, которые лежат в основе мотивов к профессиональной деятельности. На основании изучения учебно-профессиональных и социально-профессиональных мотивов были уточнены задачи для адаптации курса иностранного языка профессионального общения и приведены примеры соответствующих учебных заданий. The article deals with the issue of low motivation for professional activity and professional training demonstrated by students of law. It is argued that to increase motivation educators should strengthen the interconnection between various academic subjects, as well as between the educational content and the professional challenges legal specialists face nowadays. Being easily adjusted to the needs of the students, the course of English for Professional Purposes provides numerous possibilities to tackle this problem. The article is based on the research materials of scientists engaged in studying motivation. Considering the established classifications of motives and needs, we suggested the list of needs that need to be actualized and further acknowledged by students to transform into a motive with the help of materials provided in the English classroom. The aforementioned needs include the need to acquire information on the activity of a legal professional, the range of legal specializations and job opportunities in the field; the need to acquire skills required for successful activity and boosting one’s professional image; the need to be validated as a professional, discover own inclinations and interests to choose the specialization, and self-analysis to track the progress in one’s profession; the need for professionally oriented communication and networking; the need to acquire communication skills in English to find a job and deliver on professional objectives. Texts in the format of tests proved to hold a high potential in actualizing the aforementioned needs. The article provides a set of various test-based tasks to illustrate the suggested principle. |
|
Date |
2018-11-23T07:37:04Z
2018-11-23T07:37:04Z 2018 |
|
Type |
Article
|
|
Identifier |
Свисюк О. В. Засади підвищення мотивації до професійної діяльності майбутніх юристів за допомогою курсу іноземної мови / О. В. Свисюк, Н. В. Лихошвед // Вісн. Житомир. держ. ун-ту ім. І. Франка. Сер. Пед. науки. – 2018. – Вип. 2 (93). – С. 118–124.
2076-6173 http://ir.znau.edu.ua/handle/123456789/9380 |
|
Language |
uk
|
|
Publisher |
Житомирський державний університет імені Івана Франка
|
|