Запис Детальніше

Засади підвищення мотивації до професійної діяльності майбутніх юристів за допомогою курсу іноземної мови

Institutional Repository of Zhytomyr National Agroecological Universit

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Засади підвищення мотивації до професійної діяльності майбутніх юристів за допомогою курсу іноземної мови
 
Creator Свисюк, O. В.
Лихошвед, Н. В.
Свисюк, Е. В.
Svysiuk, O.
Lykhoshved, N.
 
Subject мотивація до професійної діяльності
професійна підготовка юристів
актуалізація мотивів
потреби
англійська мова професійного вжитку
мотивация к профессиональной деятельности
профессиональная подготовка юристов
актуализация мотивов
потребности
английский язык профессионального общения
professional motivation
professional training of lawyers
motivation for studies
needs
English for professional purposes
 
Description У статті розглянуто шляхи підвищення мотивації студентів юридичних спеціальностей до майбутньої професійної діяльності шляхом адаптації змісту курсу іноземної мови, зокрема, впровадження текстового матеріалу у форматі тестів, спрямованих на актуалізацію системи потреб студентів, на яких ґрунтуються мотиви до професійної діяльності. На підставі вивчення навчально-професійних та соціально-професійних мотивів уточнено завдання для адаптації курсу іноземної мови професійного вжитку та наведено приклади відповідних навчальних завдань.
В статье рассмотрены пути повышения мотивации студентов юридических специальностей к будущей профессиональной деятельности посредством адаптации содержания курса иностранного языка, в частности, внедрения текстового материала в формате тестов, направленных на актуализацию системы потребностей студентов, которые лежат в основе мотивов к профессиональной деятельности. На основании изучения учебно-профессиональных и социально-профессиональных мотивов были уточнены задачи для адаптации курса иностранного языка профессионального общения и приведены примеры соответствующих учебных заданий.
The article deals with the issue of low motivation for professional activity and professional training demonstrated by students of law. It is argued that to increase motivation educators should strengthen the interconnection between various academic subjects, as well as between the educational content and the professional challenges legal specialists face nowadays. Being easily adjusted to the needs of the students, the course of English for Professional Purposes provides numerous possibilities to tackle this problem. The article is based on the research materials of scientists engaged in studying motivation. Considering the established classifications of motives and needs, we suggested the list of needs that need to be actualized and further acknowledged by students to transform into a motive with the help of materials provided in the English classroom. The aforementioned needs include the need to acquire information on the activity of a legal professional, the range of legal specializations and job opportunities in the field; the need to acquire skills required for successful activity and boosting one’s professional image; the need to be validated as a professional, discover own inclinations and interests to choose the specialization, and self-analysis to track the progress in one’s profession; the need for professionally oriented communication and networking; the need to acquire communication skills in English to find a job and deliver on professional objectives. Texts in the format of tests proved to hold a high potential in actualizing the aforementioned needs. The article provides a set of various test-based tasks to illustrate the suggested principle.
 
Date 2018-11-23T07:37:04Z
2018-11-23T07:37:04Z
2018
 
Type Article
 
Identifier Свисюк О. В. Засади підвищення мотивації до професійної діяльності майбутніх юристів за допомогою курсу іноземної мови / О. В. Свисюк, Н. В. Лихошвед // Вісн. Житомир. держ. ун-ту ім. І. Франка. Сер. Пед. науки. – 2018. – Вип. 2 (93). – С. 118–124.
2076-6173
http://ir.znau.edu.ua/handle/123456789/9380
 
Language uk
 
Publisher Житомирський державний університет імені Івана Франка