Запис Детальніше

Формування вітчизняного ринку продукції скотарства в умовах євроінтеграції

Institutional Repository of Zhytomyr National Agroecological Universit

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Формування вітчизняного ринку продукції скотарства в умовах євроінтеграції
 
Creator Василенко, С. В.
Vasylenko, S.
Паламарчук, Т. М.
Palamarchuk, T.
Паламарчук, Т. Н.
 
Subject ринок
market
рынок
ринок продукції скотарства
market of livestock products
рынок продукции скотоводства
яловичина і телятина
beef and veal
говядина и телятина
молоко та молочні продукти
milk and dairy products
молоко и молочные продукты
споживання
consumption
потребление
виробництво
production
производство
експорт
export
экспорт
імпорт
import
импорт
продовольча безпека країни
food security of a country
продовольственная безопасность страны
євроінтеграція
European integration
евроинтеграция
 
Description Ринок продукції скотарства є вагомою складовою аграрного ринку країни. Скотарство як основна галузь з виробництва молока і м’яса відіграє провідну роль у забезпеченні потреб населення висококалорійними продуктами харчування та має важливе значення у формуванні продовольчої безпеки країни. Зазначено, що у 2016 р. в Україні ринок яловичини і телятини та ринок молока і молочних продуктів задовольняв потреби вітчизняних споживачів на рівні 25 та 55 % відповідно від фізіологічно обґрунтованих норм. Значне скорочення споживання продуктів скотарства в країні обумовлено різким зменшенням обсягів їх виробництва, низькою купівельною спроможністю значної частини населення, відносно обмеженою ємкістю внутрішнього ринку та інших факторів. На підставі статистичних даних проведений аналіз балансів надходження і використання продукції скотарства, зокрема яловичини та телятини, молока та молочних продуктів в Україні за останні роки, який дозволив виявити тенденції щодо зміни показників виробництва та споживання, імпорту та експорту відповідних видів продукції, а також виявити низку проблем. Окреслено, що набувши форми Асоціації з ЄС та руху до Зони вільної торгівлі з 1.01.2016 року, Україна потребує вивчення кола політичних, торговельно-економічних питань, пов’язаних, в першу чергу, з проблемами екологічної та харчової безпеки. Формування вітчизняного ринку продукції скотарства в євроінтеграційних умовах вимагає від України розробки нових підходів до стратегії розвитку аграрного сектор, спрямованої на удосконалення законодавчої бази та приведення її у сфері міжнародної торгівлі до світових норм, перебудову економічних відносин на ринку, забезпечення продовольчої безпеки держави, підвищення конкурентоспроможності продукції сільського господарства на внутрішньому та зовнішньому ринках.
Market of livestock products is a significant component of the agricultural market of the country. Cattle breeding, which is the main branch of meat and milk production, plays a key role in meeting the needs of population in the high-calorie products and is important in forming the food security of the country. It is noted that in 2016 in Ukraine the beef and veal market as well as market of milk and dairy products met the needs of domestic consumers at the level of 25 and 55% respectively according to physiologically substantiated norms. A considerable reduction in consuming livestock products in the country is determined by a sharp decrease of their production volumes, low buying capacity of a large part of the population, relatively limited capacity of the internal market and other factors. On the basis of the statistical data, the analysis of the balance between the inflow and use of livestock products, in particular, beef, veal, milk and dairy products in Ukraine in recent years is carried out. This analysis allowed to identify the trends regarding the change of indicators of production and consumption, import and export of certain types of products, and also to bring to light a number of problems. It is outlined that after acquiring the form of the Association with the EU and moving towards the Free Trade Zone since January 1, 2016, Ukraine needs to study a range of political, trade, and economic issues that are primarily related to the problems of ecological and food security. Formation of the domestic market of livestock products under the conditions of European integration requires Ukraine to work out new approaches to the strategy of developing the agricultural sector aimed at improving the legislation basis and bringing it to the compliance with the global norms of international trade, to restructure the economic relationships in the market, to ensure food security of the state, to increase the competitive ability of agricultural products both in the internal and external markets.
Рынок продукции скотоводства является весомой составляющей аграрного рынка страны. Скотоводство как основная отрасль по производству молока и мяса играет ведущую роль в обеспечении потребностей населения высококалорийными продуктами питания и имеет важное значение в формировании продовольственной безопасности страны. Отмечено, что в 2016 г. в Украине рынок говядины и телятины, рынок молока и молочных продуктов удовлетворял потребности отечественных потребителей на уровне 25 и 55 %, соответственно, от физиологически обоснованных норм. Значительное сокращение потребления продуктов скотоводства в стране обусловлено резким уменьшением объемов их производства, низкой покупательной способностью значительной части населения, относительно ограниченной емкостью внутреннего рынка и других факторов. На основании статистических данных проведен анализ балансов поступления и использования продукции скотоводства, в частности говядины и телятины, молока и молочных продуктов в Украине за последние годы, который позволил выявить тенденции изменения показателей производства и потребления, импорта и экспорта соответствующих видов продукции, а также выявить ряд проблем. Определено, что, получив форму Ассоциации с ЕС и движения в Зону свободной торговли с 1.01.2016 года, Украина нуждается в изучении круга политических, торгово-экономических вопросов, связанных, в первую очередь, с проблемами экологической и пищевой безопасности. Формирование отечественного рынка продукции скотоводства в евроинтеграционных условиях требует от Украины разработки новых подходов к стратегии развития аграрного сектора, направленной на совершенствование законодательной базы и приведения ее в сфере международной торговли к мировым нормам, перестройку экономических отношений на рынке, обеспечение продовольственной безопасности государства, повышение конкурентоспособности продукции сельского хозяйства на внутреннем и внешнем рынках.
 
Date 2019-02-21T11:25:59Z
2019-02-21T11:25:59Z
2018
 
Type Article
 
Identifier Василенко С. В. Формування вітчизняного ринку продукції скотарства в умовах євроінтеграції / С. В. Василенко, Т. М. Паламарчук // Наукові горизонти. – 2018. – № 6 (69). – С. 72–78.
http://ir.znau.edu.ua/handle/123456789/9554
 
Language uk
 
Publisher Житомирський національний агроекологічний університет