Запис Детальніше

Актуальні проблеми екології у фізичному вихованні студентів

Institutional Repository of Zhytomyr National Agroecological Universit

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Актуальні проблеми екології у фізичному вихованні студентів
 
Creator Грибан, Г. П.
Ободзінська, О. В.
Пантус, О. О.
Білоскаленко, Т. О.
Gryban, G.
Obodzinska, O.
Pantus, O.
Biloskalenko, T.
Ободзинская, О. В.
Пантус, Е. А.
Билоскаленко, Т. О.
 
Subject екологічне виховання
екологічна освіта
екологічна культура
екологічна етика
екологічні чинники
экологическое воспитание
экологическое образование
экологическая культура
экологическая этика
экологические факторы
ecological education
ecological education
ecological culture
ecological ethics
ecological factors
 
Description Актуальність дослідження. У статті розкрито, що навколишнє середовище і здоров’я людини явища, які тісно взаємопов’язані. Чисте природне середовище сприяє оздоровленню людського організму, а забруднене призводить до виникнення захворювань, які зумовлюють підвищення смертності, скорочення середньої тривалості життя. Збереження стану здоров’я студентської молоді є завданням екологічної освіти і виховання, які мають забезпечити студентів системою екологічних знань.
Мета статті полягає у розкритті актуальних питань екологічної освіти і виховання студентів під час навчально-виховного процесу з фізичного виховання.
Методи дослідження. Використані такі методи дослідження: теоретичні: метод концептуально-порівняльного аналізу; емпіричні: анкетування й опитування, педагогічні спостереження; методи математичної статистики для обробки отриманих даних.
Результати роботи та ключові висновки. Доведено, що складовими компонентами екологічної освіти є екологічні знання, екологічне мислення, екологічний світогляд, екологічна етика. Встановлено, що в останні роки студенти все менше використовують профілактичні заходи щодо профілактики захворювань викликаних забрудненим навколишнім середовищем. Цілеспрямований розвиток системи екологічної освіти і виховання у навчальному процесі з фізичного виховання сприяє формуванню та розвитку екологічної культури студентів. Екологічні знання, ціннісні орієнтації є основою екологічної культури та екологічного мислення студентів, які допомагають студентам забезпечити комфортність їх проживання, безпечність занять фізичними вправами та спортом у природному середовищі.
Актуальность исследований. В статье раскрыто, что окружающая среда и здоровье человека явления, которые тесно взаимосвязаны. Чистая природная среда способствует оздоровлению человеческого организма, а загрязненная приводит к возникновению заболеваний, обусловливающих повышение смертности, сокращение средней продолжительности жизни. Сохранение состояния здоровья студенческой молодежи является задачей экологического образования и воспитания, которые должны обеспечить студентов системой экологических знаний.
Цель статьи заключается в раскрытии актуальных вопросов экологического образования и воспитания студентов во время учебно-воспитательного процесса по физическому воспитанию.
Методы исследований. Использованы следующие методы исследования: теоретические: метод концептуально-сравнительного анализа; эмпирические: анкетирование и опросы, педагогические наблюдения; методы математической статистики для обработки полученных данных.
Результаты работы и ключевые выводы. Доказано, что составляющими компонентами экологического образования являются экологические знания, экологическое мышление, экологическое мировоззрение, экологическая этика. Установлено, что в последние годы студенты все меньше используют профилактические мероприятия по профилактике заболеваний вызванных загрязненной окружающей средой. Целенаправленное развитие системы экологического образования и воспитания в учебном процессе по физическому воспитанию способствует формированию и развитию экологической культуры студентов. Экологические знания, ценностные ориентации является основой экологической культуры и экологического мышления студентов, которые помогают студентам обеспечить комфортность их проживания, безопасность занятий физическими упражнениями и спортом в естественной среде.
Relevance of research. The article reveals that the environment and human health are phenomena that are closely interrelated. Pure natural environment contributes to the improvement of the human body, and contaminated leads to the emergence of diseases that increase mortality, reduce the average life expectancy. Preserving the health of student youth is the task of environmental education and upbringing, which should provide students with an ecological knowledge system.
The purpose of the paper is to reveal the urgent issues of environmental education and education of students during the educational process of physical education.
Research methods. The following research methods are used: theoretical: the method of conceptual and comparative analysis for the decision of questions of ecological education; empirical: questionnaires and surveys, pedagogical observations; methods of mathematical statistics for the processing of the data.
Results of work and key conclusions. It is proved that the components of ecological education are ecological knowledge, ecological thinking, ecological worldview, ecological ethics. It has been established that in recent years, students are less and less used preventive measures to prevent diseases caused by contaminated environments. The purposeful development of the system of ecological education and upbringing in the educational process of physical education contributes to the formation and development of the ecological culture of students. Environmental knowledge, value orientations are the basis of environmental culture and environmental thinking of students, which help students to ensure their comfortable living, the safety of exercise and sports in the natural environment.
 
Date 2019-03-04T12:51:32Z
2019-03-04T12:51:32Z
2018
 
Type Article
 
Identifier Актуальні проблеми екології у фізичному вихованні студентів / Г. Грибан, О. Ободзінська, О. Пантус, Т. Білоскаленко // Фізична культура, спорт та здоров’я нації. – 2018. – Вип. 6 (25). – С. 41–47.
2071-5285
http://ir.znau.edu.ua/handle/123456789/9565
 
Language uk
 
Publisher Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського; Житомирський державний університет імені Івана Франка