Запис Детальніше

Економічний зміст та облікове відображення франчайзингу

DSpace at Ternopil State Ivan Puluj Technical University

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Економічний зміст та облікове відображення франчайзингу
 
Creator Кравчук, Наталія Василівна
Співак, Сергій Михайлович
Kravchuk, Nataliia
Spivak, Sergii
 
Contributor Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, Тернопіль, Україна
Ternopil Ivan Pul’uj National Technical University, Ternopil, Ukraine
 
Subject франчайзинг
франшиза
франчайзі
франчайзер
франчайзингова угода
передфранчайзингові витрати
нематеріальні активи
паушальний внесок
роялті
franchising
franchise
franchisee
franchisor
franchise agreement
before franchising expenses
intangible assets
lump sum
royalty
339.1
 
Description Досліджено ефективний і бюджетний механізм комерціалізації високоліквідних об'єктів інтелектуальної власності. Висвітлено передумови виникнення та формування франчайзингу як
ефективного способу ведення бізнесу. Розкрито економічну сутність франчайзингу для цілей бухгалтерського обліку та переваги франчайзингу: впізнаваність бренду, зниження ризику невдачі, легко
знайти фінансову підтримку і легко налаштувати бізнес. Розкрито історію франчайзингу. Відображено економічну сутність франчайзингу в бухгалтерському обліку з використанням визначення Міжнародної
федерації франчайзингу, Асоціації, Європейської федерації франчайзингу та українських вчених. На основі цього було сформовано самовизначення франчайзингу як форми взаємодії між двома або більш
незалежними господарськими суб’єктами, заснованої на співробітництві й регульованою франчайзинговими угодами. Доведено необхідність і відображено методику обліку до витрат франчайзингу на рахунку передфранчайзингових витрат. Відображено особливості обліку об’єктів
інтелектуальної власності у франчайзера і франчайзі. Розкрито види франчайзингових платежів. Обґрунтовано порядок облікового відображення об’єктів інтелектуальної власності у франчайзера та
франчайзі. Розкрито види та особливості їх обліку на рахунках доходів і витрат у сторін франчайзингової угоди
The article investigates the effective and budget mechanism of commercialization of highly liquid intellectual property objects. Franchising developed over time as an efficient way to do business.
Franchising offers brand recognition, lower risk rate for failure, easy to find financial support and easy set up in a business. On the other hand, franchising has also some difficulties which are high costs,strict rules and
dependency. History of franchising was covered. The economic essence of franchising in accounting was shown by using the definition from the International Franchise, Association and European Franchise Federation and
Ukrainian scholars. Self-definition of franchising was formed - a form of interaction between two or more independent business entities, based on cooperation and regulated by franchising agreement. The necessity and
method of accounting before franchising expenses on the prepaid expenses account were proved. Accounting features of the intellectual property objects of the franchisor and the franchisee were grounded. The types of
franchise fees were discovered. The intellectual property objects created by ourselves are the development of the franchisor. It was shown on the balance sheet of the franchisor as an intangible asset. The franchisee does not
have ownership of the objects of the intellectual property of the franchisor. The franchisee only pays a lump sum and a franchise royalty. That’s why accounting for incomes and expenses of the franchisor and the franchisee
were shown.
 
Date 2019-03-06T06:43:27Z
2019-03-06T06:43:27Z
2018-01-31
2018-01-31
2017-11-11
 
Type Article
 
Identifier Кравчук Н. В. Економічний зміст та облікове відображення франчайзингу / Наталія Кравчук, Сергій Співак // Галицький економічний вісник. — Т. : ТНТУ, 2017. — Том 53. — № 2. — С. 103–110. — (Бухгалтерський облік, аналіз та аудит).
2409-8892
http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/27854
Kravchuk N., Spivak S. (2017) Ekonomichnyi zmist ta oblikove vidobrazhennia franchaizynhu. Galician economic bulletin (Tern.), vol. 53, no 2, pp. 103-110 [in Ukrainian].
https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2017.02.103
 
Language uk
 
Relation Галицький економічний вісник Тернопільського національного технічного університету, 2 (53), 2017
Galician economic bulletin of the Ternopil National Technical University, 2 (53), 2017
http://franchising.ua/franchayzing/94/evropeyskiy-kodeks-etiki-franchayzingu/
https://www.lawmix.ru/bux/156613
http://jvestnik-c.donnu.edu.ua/article/view/310
1. Гнатишин, Л. Суть франчайзингу та відображення його в обліку [Текст] / Л. Гнатишин, Л. Петришин // Вісник Львівського національного аграрного університету. Серія: Економіка АПК. – 2010. – № 17/2. – С. 33 – 38.
2. Дмитришин, В.С. Міжнародний досвід правового регулювання відносин у сфері франчайзингу [Текст] / В.С. Дмитришин // Часопис цивілістики. – 2012. – № 13. – С. 90 – 94.
3. Європейський Кодекс Етики Франчайзингу [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://franchising.ua/franchayzing/94/evropeyskiy-kodeks-etiki-franchayzingu/
4. Новосельцев, О. Франчайзинг: история развития, правовое регулирование, оценка [Текст] / О. Новосельцев // Финансовая газета. – № 18. – 1999 / [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://www.lawmix.ru/bux/156613
5. Макарович, В.К. Франчайзинг: обліковий аспект [Текст] / В.К. Макарович, Т.Ю. Климко, Ш.Ш. Балог // Вісник Донецького національного університету, сер. В: Економіка і право. – 2015. – № 1. – Режим доступу: http://jvestnik-c.donnu.edu.ua/article/view/310
6. Серпенінова, Ю.С. Франчайзинг: сутність та порядок відображення в обліку [Текст] /Ю.С. Серпенінова // Вісник Хмельницького національного університету. Економічні науки. – Хмельницький – 2014. – № 1. – С. 256 – 260.
1. Hnatyshyn, L. Sut franchaizynhu ta vidobrazhennia yoho v obliku [Text], L. Hnatyshyn, L. Petryshyn, Visnyk Lvivskoho natsionalnoho ahrarnoho universytetu. Serie: Ekonomika APK, 2010, No 17/2, P. 33 – 38.
2. Dmytryshyn, V.S. Mizhnarodnyi dosvid pravovoho rehuliuvannia vidnosyn u sferi franchaizynhu [Text], V.S. Dmytryshyn, Chasopys tsyvilistyky, 2012, No 13, P. 90 – 94.
3. Yevropeiskyi Kodeks Etyky Franchaizynhu [Electronic resource], Access mode: http://franchising.ua/franchayzing/94/evropeyskiy-kodeks-etiki-franchayzingu/
4. Novoseltsev, O. Franchaizinh: istoriia razvitiia, pravovoe rehulirovanie, otsenka [Text], O. Novoseltsev, Finansovaia hazeta, No 18, 1999, [Electronic resource], Access mode: https://www.lawmix.ru/bux/156613
5. Makarovych, V.K. Franchaizynh: oblikovyi aspekt [Text], V.K. Makarovych, T.Yu. Klymko, Sh.Sh. Baloh, Visnyk Donetskoho natsionalnoho universytetu, ser. V: Ekonomika i pravo, 2015, No 1, Access mode: http://jvestnik-c.donnu.edu.ua/article/view/310
6. Serpeninova, Yu.S. Franchaizynh: sutnist ta poriadok vidobrazhennia v obliku [Text] /Yu.S. Serpeninova, Visnyk Khmelnytskoho natsionalnoho universytetu. Ekonomichni nauky, Khmelnytskyi – 2014, No 1, P. 256 – 260.
 
Rights © Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, 2017
 
Format 103-110
8
 
Publisher ТНТУ
TNTU