ЛІНГВОКОМУНІКАТИВНІ МЕХАНІЗМИ ФОРМУВАННЯ ІМІДЖУ ПРАВООХОРОННОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ
Studia Philologica
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
ЛІНГВОКОМУНІКАТИВНІ МЕХАНІЗМИ ФОРМУВАННЯ ІМІДЖУ ПРАВООХОРОННОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ
|
|
Creator |
Лисичкіна, Ірина Олексіївна
|
|
Description |
The article highlights the communicative specificity of law-enforcement organizational image. The nature, communicative features and strategy of law-enforcement organizational image formation are identified on image videos of the Interior Troops of the Ministry of Internal Affairs of Ukraine, the US National Guard and Gendarmerie Nationale de la France. The communicative model of law-enforcement organizational image formation is suggested.
В статье рассматривается коммуникативная специфика имиджа правоохранительной организации. Определяются сущность, коммуникативные характеристики и стратегии формирования имиджа правоохранительной организации на материале имиджевых видео внутренних войск МВД Украины, Национальной Гвардии США и Национальной Жандармерии Французской Республики. Предлагается коммуникативная модель формирования позитивного имиджа правоохранительной организации. У статті окреслено комунікативну специфіку іміджу правоохоронної організації. З’ясовано сутність, комунікативні характеристики і стратегії формування іміджу правоохоронної організації на матеріалі іміджевих відео внутрішніх військ МВС України, Національної Гвардії США і Національної Жандармерії Французької Республіки. Запропоновано комунікативну модель формування позитивного іміджу правоохоронної організації. |
|
Publisher |
Borys Grinchenko Kyiv University
|
|
Date |
2013-07-30
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://studiap.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/24
|
|
Source |
Studia Philologica; 2012: Випуск 1
Studia Philologica; 2012: Випуск 1 2412-2491 2311-2425 |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
http://studiap.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/24/40
|
|