Запис Детальніше

Можливості використання міжпредметних зв’язків фізики з гуманітарними дисциплінами у естетичному вихованні школярів

Журнал "Теорія та методика навчання математики, фізики, інформатики"

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Можливості використання міжпредметних зв’язків фізики з гуманітарними дисциплінами у естетичному вихованні школярів
Possibilities of using interdisciplinary connections of physics and humanities in aesthetic education of schoolchildren
 
Creator Зуйкова, Зоя Геннадіївна
Коняєва, Юлія Юріївна
 
Description Стаття присвячена виявленню зв’язків між наукою та мистецтвом. Розглядається можливість удосконалення освітнього процесу через здійснення міжпредметних зв’язків фізики і музики. Сама ідея використання міжпредметних зв’язків у процесі навчання веде до підвищення ефективності засвоєння матеріалу, тому що при цьому вирішується відразу кілька освітніх завдань. Формується цілісність наукової картини світу, тобто не можна викладати науки в ізоляції – це веде до вузької спеціалізації і поганого розвитку кругозору. Здійснення міжпредметних зв’язків забезпечує формування цілісного уявлення школярів про явища природи, робить їх знання більш глибокими.
Мета: розробити методику викладання теми «Коливання і хвилі» в основній школі зі здійсненням міжпредметних зв’язків фізики і музичної акустики.
Задачі: 1) розширити попередні уявлення про природу звуку; 2) з’ясувати, які фізичні явища відбуваються при грі на скрипці; 3) розглянути сутність міжпредметних зв’язків та їх вплив на ефективність засвоєння досліджуваного шкільного матеріалу.
Об’єкт дослідження: процес здійснення міжпредметних зв’язків у середній школі.
Предмет дослідження: поглиблення знань з акустики шляхом розглядання музичних звуків, їх джерел, а також викладання теми «Коливання і хвилі» в основній школі, через використання засобів музики.
Результати: результати роботи були впроваджені в навчальний процес при проходженні педагогічної практики.
Висновки: розглянуто можливість використання міжпредметних зв’язків фізики з гуманітарними дисциплінами у естетичному вихованні школярів, виявлено перспективи використання у навчанні.
The article is devoted to revealing relations between science and art. The possibility of improving the educational process through implementation of interdisciplinary connections between physics and music is considered. The idea of using interdisciplinary connections in educational process leads to a more effective learning, because during this several educational tasks are being solved. The integrity of the scientific picture of the world is being formed, it means that sciences should not be taught in isolation – it leads to narrow specialization and poor development of outlook. Implementation of interdisciplinary connections provides the formation of holistic understanding of natural phenomena, making schoolchildren knowledge deeper.
Purpose: to develop a method of teaching the topic “Oscillations and waves” in secondary school with the implementation of interdisciplinary connections of physics and musical acoustics.
Objectives: 1) to extend the previous understanding of the nature of sound; 2) to find out which physical phenomena occur when playing the violin; 3) to consider the nature of interdisciplinary connections and their impact on the effectiveness of mastering school material.
Object of research: the process of implementation of interdisciplinary connections in secondary school.
Subject of research: deepening knowledge of acoustics by examining musical sounds, their sources, and teaching topic “Oscillations and waves” in secondary school by means of music.
Results: the results were implemented in the educational process while passing a pedagogical practice.
Conclusions: the possibility of using interdisciplinary connections of physics and humanities in aesthetic education of schoolchildren was considered, the prospects of usage in teaching were revealed.
 
Publisher State institution of higher education «Kryvyi Rih National University»
 
Date 2015-12-25
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
 
Format application/pdf
 
Identifier http://ccjournals.eu/ojs/index.php/tmn/article/view/990
 
Source Theory and methods of learning mathematics, physics, informatics; Vol 13 No 3 (2015); 98-105
Теория и методика обучения математике, физике, информатике; Том 13 № 3 (2015); 98-105
Теорія та методика навчання математики, фізики, інформатики; Том 13 № 3 (2015); 98-105
2309-1479
 
Language ukr
 
Relation http://ccjournals.eu/ojs/index.php/tmn/article/view/990/1020