Запис Детальніше

Psychological foundations of the process of mastering a foreign language in language university [Психологические основы процесса усвоения иностранного языка в языковом вузе] (in Russian)

eKhNUIR

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Psychological foundations of the process of mastering a foreign language in language university [Психологические основы процесса усвоения иностранного языка в языковом вузе] (in Russian)
 
Creator Иванченко, А.А.
Сумец, Н.В.
Дмитриев, Д.В.
Гава, Г.В.
Найпак, Н.Ю.
 
Subject teaching foreign languages
mnemonic capability
needs and motives
non-aspective teaching
Italian language
fulfillment of need to speak
 
Description The effectiveness of the non-aspective teaching of the foreign languages has considerably advantages in comparison with a traditional didactic process during which the ineffective fragmentation and subdivision of the grammatical structure take place. The positive needs and motives of the didactic activity may project like a stimulation of the same activity directed to liberate all the interior reserves of the students and to the energization of their mnemonic capability.

Эффективность неаспектного обучения иностранным языкам имеет значительные преимущества по сравнению с традиционным дидактическим процессом, в ходе которого происходит неэффективная фрагментация и подразделение грамматической структуры. Позитивные потребности и мотивы дидактической деятельности могут проектироваться как стимуляция той же самой деятельности, направленной на освобождение всех внутренних резервов студентов и активизации их мнемических способностей.
 
Date 2019-10-03T11:31:28Z
2019-10-03T11:31:28Z
2001
 
Type Article
 
Identifier Иванченко А.А. Сумец Н.В., Дмитриев Д.В., Гава Г.В., Найпак Н.Ю. Psychological foundations of the process of mastering a foreign language in language university [Психологические основы процесса усвоения иностранного языка в языковом вузе] (in Russian). Вестник Харьковского национального университета имени В.Н. Каразина, серия "Психология". – 2001. – № 517. – С. 71-72.
http://dspace.univer.kharkov.ua/handle/123456789/14952
 
Language ru
 
Publisher Харьков, ХНУ им. В.Н. Каразина