Запис Детальніше

Стратегія формування конкурентних переваг підприємства в сучасних умовах ринку

DSpace at Ternopil State Ivan Puluj Technical University

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Стратегія формування конкурентних переваг підприємства в сучасних умовах ринку
The strategy of enterprise’s competitive advantages formation in modern conditions of the market
 
Creator Костюк, Вікторія
Янчук, Тетяна
Kostyuk, Viktoriia
Yanchuk, Tetiana
 
Contributor Донецький національний університет імені Василя Стуса, Вінниця, Україна
Vasyl’ Stus Donetsk National University, Vinnitsa, Ukraine
 
Subject конкуренція
стратегія поведінки підприємства
маркетинг
торговий центр
конкурентоспроможність
competition
enterprise behavior strategy
marketing
shopping center
competitiveness
65.011.1
 
Description Розглянуто основні різновиди стратегії конкурентної поведінки підприємства. Наведено головних конкурентів та конкурентні переваги даного підприємства. Обґрунтовано актуальність
дослідження та необхідність удосконалення конкурентної стратегії підприємств у сучасних умовах. На основі представленої у статті інформації запропоновано конкурентні стратегії поведінки, доречні для
застосовування. Розкрито основні напрями заходів, що сприяють визначенню й реалізації конкурентних стратегій. Наведено основні класифікації конкурентних стратегій. Досліджено взаємозв'язок різних
видів діяльності підприємства та їх вплив на досягнення конкурентних переваг. Розглянуто механізм виявлення та утримання конкурентних переваг. З’ясовано, пояснено та обґрунтовано відсутність
єдиного методу формування конкурентних стратегій. Розглянуто причини, які спонукають компанії формувати власні конкурентні стратегії, доведено важливість конкурентних стратегій для
забезпечення сталого розвитку підприємства, високої прибутковості та конкурентоспроможності на сучасних ринках товарів та послуг. Установлено, що перелік джерел створення конкурентної переваги
достатньо великий та різноманітний, проте важливим фактором забезпечення конкурентної переваги підприємства на внутрішньому та зовнішньому ринках є співвідношення ціни й якості. Конкретизовано,
що процес формування конкурентних переваг підприємства починається з ідеї її створення шляхом визначення відповідного джерела під впливом внутрішніх та зовнішніх факторів, між якими існує тісний
взаємозв’язок. Аргументовано, що важливим напрямком формування конкурентних переваг є розроблення підприємством ефективної стратегії розвитку, яка базуватиметься на унікальному позиціонуванні
підприємства, орієнтації на унікальні види діяльності. Розглянуто важливість розроблення стратегії конкуренції та доведення її суті до кожного окремого працівника організації, а також чинники, що не
дають змогу вітчизняним підприємствам системно підійти до вирішення проблем, пов’язаних із розробленням стратегії конкуренції та пошуком нових конкурентних переваг з метою підвищення
конкурентоспроможності підприємства.
The article deals with the main varieties of the strategy of competitive behavior of an enterprise. The actuality of the given research and the need to improve the competitive strategies of enterprises in
modern conditions are proved. The main competitors and competitive advantages of this enterprise are presented. Based on the information presented in the article,the competitive behavior strategies are suggested for use. The
main directions of measures, which help to define and implement competitive strategies, are revealed. The main classification of competitive strategies is presented. It was found and reasonably explained the nonexistence of a
single method of creating competitive strategies. It was considered the causes that encourage companies to form their own competitive strategies and the importance of competitive strategies for sustainable enterprise
development, high profitability and competitiveness in today’s markets of goods and services is proven. Correlation of different activities of the enterprise and their effect on competitive advantages achievements are
investigated. Mechanism of competitive advantages determination and keeping is studied. The conducted research certifies that the list of sources of creation of competitive edge is large enough and diverse, but the crucial factors
of the company’s success and the important competitive advantage is the price and quality rati – the systemic characteristics of the competitiveness of the enterprise. So it is the improvement of the level of product quality of
the enterprise that is very important factor in ensuring the competitive advantages in the domestic and foreign markets. It shows that an important direction of formation of competitive advantages is the growth of an efficiency
development strategy by an enterprise, which would be based on a unique positioning of the enterprise, and orientation at unique types of activity. Here the importance of strategy's development and its explanation to all
employees of the company are presented. Obstacles that don't allow domestic enterprises to use system approach for some problems that are linked with the competitive strategies development and search of new competitive
advantages in order to improve its competitiveness, solution are presented either.
 
Date 2019-09-01T19:57:39Z
2019-09-01T19:57:39Z
2019-06-25
2019-06-25
2019-06-04
 
Type Article
 
Identifier Костюк В. Стратегія формування конкурентних переваг підприємства в сучасних умовах ринку / Вікторія Костюк, Тетяна Янчук // Галицький економічний вісник. — Т. : ТНТУ, 2019. — Том 58. — № 3. — С. 115–120. — (Економіка та управління підприємством).
2409-8892
http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/28911
Kostyuk V., Yanchuk T. (2019) Stratehiia formuvannia konkurentnykh perevah pidpryiemstva v suchasnykh umovakh rynku [The strategy of enterprise’s competitive advantages formation in modern conditions of the market]. Galician economic bulletin (Tern.), vol. 58, no 3, pp. 115-120 [in Ukrainian].
https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2019.03.116
 
Language uk
 
Relation Галицький економічний вісник Тернопільського національного технічного університету, 3 (58), 2019
Galician economic bulletin of the Ternopil National Technical University, 3 (58), 2019
1. Портер М. Конкурентное преимущество: как достичь высокого результата и обеспечить его устойчивость. М.: Альпина Бизнес Букс, 2005. 715 с.
2. Азоєв Г. Л. Конкуренция: анализ, стратегия и практика. М.: Центр экономики и маркетинга, 2001. 270 с.
3. Ансофф И. Стратегическое управление. М.: Экономика, 1989. 519 с.
4. Іванов Ю. Б. Теоретичні основи конкурентної стратегії підприємства: монографія / ХНЕУ. Х.: ВД «ІНЖЕК», 2006. 383 с.
5. Шершньова З. Є., Оборська С. В. Стратегічне управління: навч. посіб. К.: КНЕУ, 1999. 340 с.
6. Виханский О. С. Стратегическое управление: учеб. пособ. М.: Гардарики, 2003. 296 с.
7. Сухарев О. С. Экономика технологического развития: монография. М.: Финансы и статистика, 2008. 480 с.
8. Погріщук Б. В., Ціхановська О. М., Янчук Т. В. Промисловий маркетинг. Тернопіль: Крок, 2010. 328 с.
1. Porter M. Konkurentnoe preymushchestvo: Kak dostych' vіsokoho rezul'tata y obespechyt' ego ustoychyvost'. [Competitive Advantage: How to achieve a high result and ensure its sustainability]. M.: Alpina Business Busks, 2005. 715 p. [Іn Russia].
2. Azoyev G. L. Konkurentsyya: analyz, stratehyya y praktyka. [Competition: Analysis, Strategy and Practice]. M.: Economics and Marketing Center, 2001. 270 p. [Іn Russia].
3. Ansoff I. Stratehycheskoe upravlenye [Strategic Management]. M.: Economics, 1989. 519 p. [Іn Russia].
4. Ivanov Yu. B. Teoretychni osnovy konkurentnoyi stratehiyi pidpryyemstva: monohrafiya. [Theoretical Foundations of the Competitive Strategy of the Enterprise: Monograph] / KhNEU. Kh.: VD “INZHEK”, 2006. 383 p. [Іn Ukrainian].
5. Shershnyova Z. E. Oborskaya S. V. Stratehichne upravlinnya: navch. posib. [Strategic Management: Teach. Manual]. K.: KNEU, 1999. 340 p. [Іn Ukrainian].
6. Vikhansky O. S. Stratehycheskoe upravlenye [Strategic Management: study. Way.] M.: Gardariki, 2003. 296 p. [Іn Russia].
7. Sukharev O. S. Ekonomyka tekhnolohycheskoho razvytyya: monohrafyya [Economics of technological development: monograph]. Moscow: Finance and Statistics, 2008. 480 p. [Іn Russia].
8. Pogrischuk B. V., Tsikhanovskaya О. М., Yanchuk T. V. Promyslovyy marketynh [Industrial Marketing].Ternopil: Step, 2010. 328 p. [Іn Ukrainian].
 
Rights © Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, 2019
 
Format 115-120
6
 
Publisher ТНТУ
TNTU